Returvillkor 

  • Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar.

  • Du kan öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den.

  • Du står för eventuella kostnader i returfrakten om inget annat anges och ansvarar för den returnerade produktens skick från det att du tar emot produkten till dess att vi tar emot den.

  • Vi återbetalar dig det belopp du betalade för produkten inklusive fraktkostnaden för utleverans till dig om det är den enda produkten från den leverantören.

  • Om en produkt har förseglats på grund av hälso- eller hygienskäl eller om produkten utgör ljud- eller bildupptagning får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså om du bryter förseglingen på dessa typer av produkter. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer).

Hur går det till?
Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar från det att du har tagit emot den beställda produkten. Det gör du antingen via Mina Sidor eller e-post. E-postmeddelandet bör innehålla ditt namn, ordernummer, e-postadress och vilka produkter du ångrar om beställningen innehåller flera produkter. Du får även en blankett med i leveransen om hur du går tillväga i en eventuell retur och till vilken adress returen skall återgå. För en smidig hantering rekommenderar vi att du även meddelar Leverantören i enlighet med den rutin som framkommer på blanketten som medföljer din leverans, men det är inte nödvändigt. Behöver du hjälp i din retur kan du vända dig till oss direkt på e-post foretag@landshopping.se eller telefon 010-184 4080 (det är LRF Medias kundtjänst som hanterar dessa ärenden).

Produkter ska sedan skickas tillbaka till Leverantören utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat att du vill frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Du som köpare står för eventuella kostnader i returfrakten om inget annat anges och ansvarar för den returnerade produktens skick från det att du tar emot produkten till dess att vi tar emot den. Vi rekommenderar därför att produkten skickas i originalförpackning och väl emballerad med spårbar försändelse. Observera att reklamation av en produkt inte är samma sak som en retur och där står inte du för returfrakten.

Vi kommer att, varpå vi har fått information om att Leverantören mottagit din retur, återbetala det du betalade för produkten inklusive leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den förvalda för den produkten, om du returernar en av flera produkter från samma leverantör samt returfrakten som uppkommer vid utövande av ångerrätten). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då Leverantören mottagit returen eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt produkten, beroende på vilket som inträffar först.

Återbetalningen sker via det betalsätt som du valde vid beställningen om vi inte uttryckligen har kommit överens om annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Vi vill upplysa dig om att ifall en värdeminskning har uppstått på grund av att du har hanterat produkten i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion har vi rätt att dra av en summa motsvarande produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungliga värde på det belopp som ska återbetalas.

Har du några övriga frågor kring vår returhantering, hör av dig till oss så hjälper vi dig. Kontakta kundservice här.